torsdag 25 september 2014

Bokmässan - årets branschfest

Idag börjar Bokmässan! I år jobbar jag på mässan torsdag-söndag. I kombination med idel jobb, boksnack, bokinköp och minglande kommer kvällarna förhoppningsvis spenderas på ungefär samma sätt men på förlagens festliga skivor runtom i Göteborg. Gissa om jag kommer att vara en urvriden trasa till människa söndagkväll på tåget hem?

Jag kommer inte hinna gå på varken några seminarier eller montersnack. Antagligen kommer jag få ut min beskärda del av Mäss-hysteri ändå. Jan Guillou kommer som vanligt vara överallt, Galago kommer som vanligt ha tusen affischer och tygpåsar som man bara M Å S T E ha, Niklas Orrenius och Björn af Kleen kommer säkerligen ha intressanta samtal i vart och vartannat hörn, poddar kommer att spelas in, P1 kommer att sända Spanarna, på plan 2 kommer kockar laga mat LIVE och gratisgodiset kommer att göra dig på sockerhög och energidepraverad om vartannat. Låter inte det här som en bisarr och samtidigt vansinnigt trevlig dröm?

Hade jag haft tid hade jag slängt ett öga på Siri Hustvedt som kommer vara där och säga skarpsinniga saker.

1 kommentar:

Lisa sa...

Och här bloggas det igen! Kul!