fredag 27 maj 2011

New York

Jag har varit i New York och DC i två veckor. Jag var där och visade film med Music Doc och semestrade. Jag köpte, hör och häpna, en hel del böcker också. 
Nerifrån och upp: The small stakes - music posters by Jason Munn, 
Our tragic universe av Scarlett Thomas (fin inbunden utgåva som var på rea på Strand bookstore, även den enda bok av Scarlett Thomas som fanns där, mkt märkligt), 
Tree of codes av Jonathan Safran Foer (äntligen är den i min ägo, på Shakespeare & Co på Broadway kostade den hiskeliga 60 dollar, men jag hittade den för 40 dollar på Book culture) 
Everything is illuminated & Extremely loud and incredibly close av Foer (en fantastisk samlingsutgåva av Foers två första romaner, prette kewl), 
The Sexual life of an Islamist in Paris av Leila Marouane (på underbar Greenlight Bookstore hade de en hel vägg med böcker från Europa editions, ett trevligt, men för mig helt okänt förlag. Den här boken hade ett intressant omslag och en lockande titel, kaching! Den fick följa med hem), 
The invisble circus av Jennifer Egan (slut på förlaget, men Strand bookstore hade som tur var ett exemplar kvar), 
The music of chance av Paul Auster (man måste nästan köpa en Austerbok varje gång man är i New York). 
Överst är ett vykortset med vykort föreställande böcker. YES! Så himla nördigt, men med väldigt vackra bilder. 
Här kommer lite andra bilder från min voyage. 



Vi stötte på Ethan Hawke utanför Chelsea Hotel

Vi var på en fantastisk skybar. 

Den nya favoritbokhandeln. 


Säkert många intressanta nya författare att upptäcka i denna bok. 

Little bee, en bok jag såg många människor läsa på metron.  Nu läser jag den. 

Camilla Läckberg i tunnelbanan. Erotic and terryfing...

Park Slope, home of many great authors. 

Fin bokhandel i DC. 

Inga kommentarer: