tisdag 3 april 2012

Two comedy shows in London, oh jolly good!

Imorgon åker jag till London i två dagar. Istället för att springa i bokhandlar så tänkte jag helt ägna mig åt humor. Imorgon ska jag titta på Dave Gormans nya show Dave Gorman's powerpoint presentation. Han har tidigare gjort en galet rolig show som heter Googlewhack. Se den för bövelen!
På torsdag ska jag titta på Zach Braffs nya pjäs. Ni vet killen från Scrubs. Han har regisserat, skrivit och spelar huvudrollen i pjäsen All new people. Hur tråkigt kan det bli? Däremellan tänker jag vandra omkring i London, insupa atmosfären, få en doftchock av att gå förbi Lush på Carnaby str. och i öronen lyssna på podcasts från Luuk & Lokko, Tankesmedjan, Crazy town, Filip och Fredrik och såklart Dave Gorman. Det är sånt jag pysslar med när jag inte har näsan nerstoppad i en bok.

Men visst jag kanske kommer att besöka eeeen eller två bokhandlar och då kanske jag kommer att rikta in mig på en av bokhandlarna i artikeln Londons oberoende boklådor vinnare i skakig bransch. 

Förövrigt mailade jag herr Lokko för restaurangtips och han svarade villigt med ett antal alternativ. Jag bokade raskt bord och snart får jag se om min och Lokkos supésmak sammanfaller. 






1 kommentar:

Bokomaten.. sa...

INTE ETT DUGG AVUNDSJUK! Inte ett dugg.. Firade påsken i London för ett par år sedan. SÅ himla underbart. Hoppas tulpanerna och påskliljorna slagit ut där nu för rätta vårfeelingen!