måndag 3 januari 2011

Siri!

Siri och Paul kan inte ha mycket tid över för promenader i Park Slope eller weekends i Paris. De skriver ju böcker dagarna i ända, en hel massa böcker. Många böcker! De är produktiva som sören. Det var inte längesen Siri släppte The shaking woman, och i mars kommer hon ut med en ny bok.
The summer without men heter den verkar väldigt bra och väldigt Siri. Det här låter lovande:

Out of the blue, your husband of thirty years asks you for a pause in your marriage to indulge his infatuation with a young Frenchwoman. Do you:

a) assume it’s a passing affair and play along
b) angrily declare the marriage over
c) crack up

d) retreat to a safe haven and regroup?

Jag peppar och tycker på Bevaka-knappen på Bokus.

4 kommentarer:

Bokbabbel sa...

visst är det härligt?

Kafka på jobbet sa...

Nu vet jag att Siri och Paul redan har barn, men tror du att de skulle vara intresserade av att kanske adoptera en 31-åring från Stockholm som liksom bara vill få vara med i deras lilla bubbla?

Stringhyllan sa...

Kafka: Jag känner en i NYC vars pappa brukar umgås med Paul Auster. Därför har jag tänkt lite på vad jag skulle säga om det skulle vara så att jag fick tillfälle att prata med Paul. Jag har inte kommit på ngt alls värt att säga..eeeh jag gillar din böcker sjukt mkt. Tack o hej! :)

mind the book sa...

boken verkar mkt lovande och jag hoppas alla fyra alternativen utforskas