fredag 5 oktober 2012

Martin Luuk och Spanarna

Sista inlägget om bokmässan, sen får det vara nog, jag lovar!

Mässans märkligaste uppläsning stod Martin Luuk för. Han har precis släppt en novellsamling, Ingen jag vet är i mitt träd, på Modernista som han läste ur. Han läste på ett rytmiskt och Bruno K Öijerskt vis. Novellerna blev till dikter och det var väldigt trevligt att lyssna till. Men varför har inte Modernista en egen monter?

Det bästa av allt var egentligen inte alls bokrelaterat. Det var såklart radiorelaterat. Spanarna sändes live från mässan med Ingvar Storm vid rodret med fyra klockor för att hålla reda på tiden, vid sin sida hade han Jessika Gedin, Jonas Hallberg och Göran Everdahl. Jag kan inte avslöja några smaskiga detaljer om bakom mikrofonen på Sparnana, allt går till ungefär som man förväntar sig, Ingvar Storm antecknar mycket under spaningarna och Jonas Hallberg ser mestadels ganska uttråkad ut förutom när han håller sin egen spaning.




Mitt försök till panoramabild. (Ingen märker att killen med armen är med 2 ggr va?) Klockan måste synas minutiöst. När börjar vi!?

1 kommentar:

enligt O sa...

Var det Martin Luuk? Stannade och lyssnade ett tag och gillade. Saknade också Modernista!