torsdag 30 augusti 2012

Humor i Lund - med författare

I helgen är det Lunds humorfestival. Jag kommer precis hem från att ha sett generalrepetitionen av Simon Svenssons och Jonatan Unges föreställning Lycka - vad är det? Den spelas på Kino på lördag (1 sept) kl 16.
Men det jag egentligen mest vill tipsa om är mina kära författarbekanta Kalle Linds show respektive Kringlan Svenssons show.
På fredag spelar Kalle Lind, Valle Westesson och Ola Norén sin föreställning Hej Livet! (och döden) på Kino kl 17.30. Kalle Lind har ju som bekant skrivit en serie skrattlockande böcker med titlar som Människor som gått till överdrift, Människor det varit synd om, Människor som har haft fel m.fl.
På lördag ger Kringlan Svensson och Tomas Högblom sin föreställning Västerlandets fall - en undergångsvaka kl 19 på Kino. Kringlan har tillsammans med redan nämnda Kalle Lind skrivit Malmöskrönan Blandfärs.
Egentligen vill jag mest tvinga alla som befinner sig i närheten av Lund att besöka dessa smarta människors shower, att vissa utav de är författare är mest en bra ursäkt för att kunna göra lite reklam i den här "bokbloggen".
























1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Tack för en bra blogg.

Jag ska också försöka gå på något på humorfestivalen!

Har du förresten läst "Den vita frun" av Frida Skybäck? Den är helt otroligt bra och utspelar sig på Borgeby slott utanför Lund. Jag var där i förra veckan och kikade på alla platser som är viktiga i boken. Anyways, kan verkligen rekommendera den. Sjukt spännande, fin och sorglig.

Kram Moa