lördag 27 oktober 2012

Enkätdags!


Jag har snott en enkät från Bokstävlarna. Det var längesen jag fyllde i en enkät. Tycker oftast att de är lite småtrista att läsa och roliga att fylla i. Men nu när inläggen inte precis duggar tätt så fyller jag ut med en enkät!
West wing, Boys Noize och Jennifer Egan. 

Senaste böckerna jag läste: Alla böcker jag läser försöker jag omnämna här på bloggen så det lär inte komma som en överraskning för någon att det var Boken om Joe av Jonathan Tropper och Nu ser du mig av S J Bolton. 
Böcker jag läser just nu: Jag parallellläser Caitlin Morans krönikebok, Jeanette Wintersons nya spökhistoria och Ian McEwans spionroman. McEwan läses oftast. 
Böcker jag ser fram emot: Åh, jag har beställt S J Boltons uppföljare till Nu ser du mig, men vafan, man kan inte läsa för många deckare, det är att ta den lätta vägen ut. Jag ser framemot att läsa fler böcker från min olästhylla. Till exempel vill jag läsa fler böcker av Jennifer Egan och äntligen få tid till att läsa Frihet av Jonatan Franzen. 
Senaste filmerna jag såg: Idag har jag varit ledig och därför tittat på en film. Jag ser inte alls lika många filmer nuförtiden som jag gjorde förr. 2012 är tv-seriernas år. Men filmen jag såg var Safety not guaranteed. En ganska knepig film med den skitroliga och fina Aubrey Plaza från Parks and recreation i huvudrollen. Den var helylle men med ett väldigt oväntat slut. 
Filmer jag ser fram emot: Jag ser såklart fram emot Bilbo, vem gör inte det? Jag ser också fram emot att se fler fantastiska dokumentärer. Dokumentärer är framtiden känner jag. Jag läste bland annat om en film som kommer att visas på SVT snart som handlar om barn som har växt upp utanför samhället i naturen. Den verkade bra. 
Senaste teveserierna jag såg: Homeland, Downton Abbey och Boardwalk Empire. Men skit i alla dem om ni inte sett West Wing. Jag ser det som mitt personliga ansvar att få så många som möjligt att se alla säsonger av West wing. Det är den b ä s t a tv-serien ever!!
Teveserier jag längtar efter: Jättetråkiga och vanliga svar såsom Game of Thrones, Mad men och Sherlock. 
Musik jag lyssnar på just nu: Försöker lyssna på skivor i min iTunes som av ngn anledning blivit olyssnade. På sistone har det inneburit Kasper Björke, Björks senaste och Big Fox (bra lättsam pop från Malmö). 
Musik jag ser fram emot: Jag sörjer fortfarande att Boys Noize ställde in sin Köpenhamnsspelning. Annars ser jag såklart framemot Refused på KB i december!

Inga kommentarer: