fredag 4 mars 2011

Nu blir många böcker film

Jag har precis läst Sara Gruens Water for elephants. Den släpps som films snart med Robert Pattinson och Reese Witherspoon, bilderna från filmen är riktigt snygga så den kan nog vara sevärd. Boken var trevlig och lättläst. En mellanbok helt enkelt.
Fler böcker ska bli film.
The great Gatsby. av Fitzgerald. Ojojojojoj. En riktigt bra bok och riktigt bra skådisar och Baz Luhrman som regisserar. Wow säger jag bara.
Norwegian Wood. Haruki Murakami är min favorit, hoppas att filmen håller måttet.
Nobels testamente av Marklund. Ett stort jaha.
Hypnotisören av Kepler. Lasse Hallström vänder hemåt för att filmatisera deckaren med stort D.
The Hobbit av Tolkien. Persbrandt har biffat till sig och Legolas är tillbaka.
Hans och Greta av Grimm. Hans och Greta har blivit prisjägare som jagat häxor, tja varför inte.
Niceville av Kathryn Stockett. Boken heter Niceville, filmen heter The help. Jag ställer mig likgiltig.

2 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

Bara kul.

Bokomaten.. sa...

Boken heter också The Help. Niceville på svenska, konstigt eller hur?
Jag längtar också efter flera där. Och en bok jag nyligen läst "The woman in black" av Susan HIll ska också bli film i höst. Med Daniel Radcliffe. Och Nichols "En dag" kommer ju också snart. Ingen hejd på filmatiseringarna.