torsdag 16 december 2010

Dokument Malmö

Förlaget Max Ström skickade mig en julklapp. Deras nya stora fotobok om Malmö. Det är en nästan 4 kilo tung och 512 sidor tjock fotodokumentation om dagens Malmö.
Boken är indelad i kapitel som omfattar Malmös olika stadsdelar. Men det är inte bara bilder på varenda hus, gathörn eller gata. Där finns fantastiska flygfoton, närbilder på dörrar, statyer, papperskorgar, brunnar, tinnar och torn. Där finns bilder både på nya kunskapsMalmö och gamla industriMalmö.
Jag gillade boken jättemycket och blev verkligen positivt överraskad. Alla som bor i Malmö borde ha denna tycker jag. En perfekt julklapp!
Jag har gjort två små urval av bilder som jag lägger upp här. Hoppas inte Max Ström eller de urduktiga fotograferna Torbjörn Andersson och Per Svensson tar illa vid sig, bilderna är ju inte så högupplösa. Boken finns också i en Stockholmsversion.



Inga kommentarer: